IMEI kaydı yapılmayan bir telefon, 2 yıl sonra açılmaz , çünkü IMEI kaydının olmamasından dolayı telefonlar 180 gün sonunda kullanıma kapatılır
Ancak, her yılbaşında IMEI kullanım hakkı sıfırlanır ve bu süre yeniden başlar. Dolayısıyla, 2 yıl boyunca kayıtsız kullanılan bir telefon, yeni yılın başlamasıyla birlikte tekrar 180 gün boyunca kullanılabilir hale gelir.
IMEI açtırmak, yani IMEI kaydı yapmak, en fazla 120 gün sürer. Bu süre, cihazın Türkiye'ye giriş yaptığı tarihten itibaren işlemeye başlar.
IMEI kaydı, 3 yıl sonra açılabilir, ancak belirli koşulların sağlanması gerekmektedir. Daha önce kayıt yapılmamış olması: IMEI kaydı yapabilmek için, son üç yıl içinde başka bir cihaz için kayıt yapılmamış olmalıdır. Türkiye'ye giriş tarihi: Kayıt yapılacak cihazın, Türkiye'ye giriş yapmış olması ve bu durumun pasaport bilgileri ile doğrulanması gerekir. Kayıt süresinin dolması: IMEI kaydı, ancak önceki yılın 1 Ocak tarihinden itibaren üç takvim yılının dolmasıyla yapılabilir. 2025 yılı itibarıyla IMEI kayıt ücreti 45.614,20 TL'dir ve bu ücret sadece ilk kayıt aşamasında ödenir.
2025 yılı itibarıyla, yurt dışından getirilen cep telefonlarının IMEI kaydı yapılmadan Türkiye'de kullanılabileceği süre 120 gündür. Her yıl olduğu gibi, 2025 yılında da IMEI kayıt işlemleri ve sıfırlama tarihleri kullanıcıların yakından takip ettiği bir konudur.
IMEI kaydı, her yıl yılbaşında sıfırlanır. Türkiye’de, yurtdışından getirilen telefonların IMEI kayıtlarının yapılması zorunludur.
1 yıl boyunca sinyal almayan telefonların IMEI kaydı, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren silinmektedir. Ancak, siyah listeye alınan cihazların tekrar kullanılması durumunda, cihazın son kullanıcılarından birine ait abone numarası ile kullanıldığına dair yapılan kontrolün olumlu sonuçlanması halinde, cihaza ait IMEI numarası kayıtlı hale getirilerek beyaz listeye alınabilir. Başvurular, cihazın en son kullanıcısı tarafından e-Devlet üzerinden yapılabilir.
Eski telefon IMEI numarasının kaç yıl kullanılabileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2025 yılı itibarıyla yurt dışından getirilen cep telefonları, IMEI kaydı yapılmadan 120 gün boyunca kullanılabilir. Kayıt süresi dolduğunda cihazın IMEI'si Türkiye şebekelerinde engellenir ve sadece Wi-Fi ile kullanılabilir hale gelir. Kayıt işlemi, e-Devlet üzerinden pasaport bilgileri, cihazın IMEI numarası ve vergi dairesine yatırılan harç makbuzu ile yapılabilir.
2025 yılı itibarıyla, IMEI kaydı yapılmayan yurt dışından getirilen telefonlar 120 gün sonra kapanır. Bu süre, cihazın Türkiye'deki bir mobil operatör hattıyla ilk sinyal aldığı andan itibaren başlar.
Teknoloji
Image oluşturmak ne demek?
Hangi kaynak daha hızlı ve kaliteli?
IMEİ 2 yıl sonra açılır mı?
Hareketli köprü ne işe yarar?
Hex renk kodu ne işe yarar?
IMO ne işe yarıyor?
HSA-103 su arıtma kaç litre su arıtır?
Hassas terazi ile mutfak tartısı aynı mı?
Hat ve telefon hattı aynı şey mi?
Huawei ID ile giriş nasıl yapılır PC?
Gövde koruma topraklaması nasıl yapılır?
HD yakın çekim nedir?
Hücresel veriyi kapatmak internet kullanımını etkiler mi?
Harita bürosu için hangi malzemeler gerekli?
Illustratorde hizala paneli nerede?
IDM indirme yöneticisi ne işe yarar?
HDMI ve DisplayPort aynı anda kullanılır mı?
HTML'de tasarım nasıl yapılır?
Hosts dosyası nasıl aktif edilir?
HDA altyazı ne demek?
Güdüm ve otomasyon nedir?
Honeywell ne iş yapar Türkiye?
HTML ve HTML5 arasındaki fark nedir?
iMac mi daha iyi MacBook mu?
Güneş paneli ile çalışan fare kovucu ne kadar etkili?
Güvenli mail ile neler yapılabilir?
Huawei volte nasıl kapatılır?
Has TV'de chat nasıl yapılır?
Hattımı aynı numara ile başka operatöre taşıyabilir miyim?
Hepsiburada aynı gün kargo var mı?
Hall effect sensör nasıl çalışır?
Hareketli giyotin sistemi nedir?
Huawei ve Honor aynı mı?
HDPE boru kaynak nasıl yapılır?
Hall sensör yerine ne kullanılır?
Image optimizer ne işe yarar?
HevC hangi cihazlarda kullanılır?
Hal kayıt sistemi nasıl kullanılır?
Huawei yazılım güncelleme nasıl yapılır?
Görüntülü diafon arızaları nelerdir?